wtorek, 12 lipca 2011

68 rocznica pacyfikacji Michniowa (relacja Polskiej Agencji Prasowej)
        40 urodziny Liroy'a (relacja TVN)

Dziwne to zestawienie dzisiejszych rocznic, tak jak dziwny jest ten świat....
Spontanicznie sięgnąłem po zdjęcia Liroya i pierwsze, jakie znalazłem, publikuję poniżej....
      
Ktoś nie rozpoznaje Liroya ? To ten pan pierwszy z prawej....
        Parę lat temu przypadkowo trafiłem na moment kręcenia scen do teledysku w pomieszczeniach więzienia przy ul. Zamkowej. Na zdjęciach jest umorusany Liroy ( dzisiejszy jubilat)  i reszta jego rapowej kompanii... 
        W mojej pamięci miejsce to ma szczególne znaczenie. I ma związek z 68 rocznicą pacyfikacji Michniowa. Mój Tata był jednym z nielicznych mężczyzn ocalałych z pacyfikacji tej wsi. Jako podejrzanego o współpracę z partyzantami hitlerowcy przewieźli go właśnie na Zamkową. Torturowali. Przeżył... Kiedyś napiszę o tym więcej.... 


Być może w tym samym miejscu katowano więźniów....
Ostatnio byłem w Michniowie w kwietniu, trwały prace....
  Na stronie You Tube jest kilka filmów o Michniowie np. spektakl poetycko-muzyczny
oraz o Muzeum Martyrologii Wsi Polskich ( 14 minut)




Brak komentarzy: