piątek, 5 kwietnia 2013

Dziewczyny na piątkę - dziś piąte urodziny kieleckich pięcioraczków

Z okazji urodzin wręczyłem kieleckim pięcioraczkom tulipany w czerwono-żółtych kolorach Kielc.
Od lewej: Maja, Natalia, Karolinka, Julia, Oliwia (obejrzyj >>> wideo 66 sekund)










    Dziś, w piątek 5 kwietnia są 5 urodziny kieleckich pięcioraczków !!!!! Ciekawe Kielce złożyło im wizytę z kwiatami i życzeniami. Żywiołowe panny tryskają energia, sympatyczna rodzinka jest w znakomitej formie, poświęciła mi aż 55 minut (na następną rozmowę umówiłem się za 20 lat). Rodzice mają bardzo rozsądne, zdrowe podejście do życia, choć- co tu kryć- nie było i nie jest łatwo. Kto ma dwójkę, trójkę małych dzieci ten zrozumie wyzwanie ogarnięcia i wychowania piątki. Inaczej to wygląda "w świetle fleszy i kamer", inaczej na co dzień....

Gotowanie, mycie, pranie, przytulanie, prasowanie, kupowanie, czesanie, zabawianie, sprzątanie, pilnowanie.... Mama pięcioraczków- Paulina od dziecka zdradzała predyspozycje opiekuńcze, już z przedszkolnej grupy starszaków panie prosiły ją o przypilnowanie maluchów....  tak jak mąż jest ona inżynierem budowlańcem, chciałaby "dla odmiany" popracować poza domem ….

Byłem świadkiem radosnego powitania Taty- Piotra, gdy  po godz.18 zmęczony wrócił z pracy - sześć kobiet po kolei "wieszało" mu się na szyi, a on je przytulał, całował....



Pięcioraczki z Kielc: 5 x więcej szczęścia...  to tytuł wpisu z bloga  Kobiecy punkt widzenia, z którego  pozyskałem powyższe zdjęcie. Rodzice cieszą się, że dziewczynki chowają się zdrowo choć np. przez ostatnie pół roku nie szły w komplecie do przedszkola, bo zawsze dwie lub trzy miały infekcje....





Pierwszy raz spotkałem pięcioraczki gdy miały dwa i pół roku, na otwarciu pływalni Delfin - był biskup....
... prezydent Kielc....
...prezenty....
... potem o pięcioraczkach jakby zapomniano, w mediach o nich cichutko (rodzice nie szukają rozgłosu). Powyższe zdjęcie zrobiłem tuż po wejściu i wręczeniu kwiatów jubilatkom- zastałem je przy zajęciach plastycznych...
...wygląda na to, że poza Rodziną tylko Ciekawe Kielce pamiętało o piątych urodzinach naszych pięcioraczków....
... gdy wesołe dziewczyny poszły do swojego pokoju, słysząc z góry ich śmiechy, rozmawialiśmy chwilę o planach na przyszłość....


... kieleckie pięcioraczki pojadą na olimpiadę, by zdobywać medale w pięciu dyscyplinach czy w jednej- pięcioboju nowoczesnym ?  założą kwintet muzyczny, zespół wokalny na wzór  Pięciolinii, a może dołączą do kieleckich  Wołosatek ? zrobią jednocześnie coś niezwykłego na 5 różnych kontynentach, razem wejdą na pięciotysięcznik lub osobno na pięć pięciotysięczników ?  namalują pięć pięknych obrazów, napiszą pięć wierszy ?.......już w wieku 5 lat dziewczętom przydały by się profesjonalne zajęcia np. z rytmiki, baletu, języków obcych, tańca, bo trudno nie zauważyć energii, która rozpiera każdą z nich…


... zdziwiłem się nieco brakiem zainteresowania kieleckimi pięcioraczkami- w internecie znalazłem je tylko  na stronie grupy Archipelag- ale przewidując że nastąpi większe, tak na wszelki wypadek zająłem sobie kolejkę do następnej wizyty za dwadzieścia wiosen, gdy dziewczyny będą miały po 25 lat, a ja będę tylko 3x starszy od nich (dziś jestem starszy aż 11x)....
         Zapraszam również do odwiedzenia strony internetowej www.kieleckiepiecioraczki.pl- która niebawem odmieni się nie do poznania-  oraz ich profilu na facebooku.

   *** 8 czerwca Rodzinka była w Pytaniu na śniadanie TVP 2 > oto fotorelacja na facebooku
 
  PS. Tymczasem  trzy dni temu urodziły się kolejne kieleckie trojaczki - pierwsze urodziły się w kwietniu 1985 roku. Dwa lata temu najsłynniejsze gdańskie pięcioraczki skończyły 40 lat. Poświęcono im film dokumentalny pt. Pokazowe dzieci PRL, który można obejrzeć w internecie w 10-minutowych odcinkach > część 1 > część 2 > część 3 > część 4 > część 5.

Krzysztof Krogulec

Autor

Krzysztof Krogulec

Dziennikarz i fotoreporter z wieloletnim doświadczeniem. Pasjonat Kielc i regionu Świętokrzyskiego. Twórca i właściciel portalu internetowego CiekaweKielce.pl

Brak komentarzy: